پخش زنده بازی النصر و الاخدود در لیگ عربستان (۲۰ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پدیده، تا ۲۰۲۷ در بارسلون ماندنی شد جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد کاپیتان دورتموند در راه لیگ فوتبال آمریکا کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام
سرخط خبرها

قهرمانی مشهدی‌ها در لیگ دسته یک والیبال| شادی آریایی‌ها در روز حسرت اشتادسازه

  • کد خبر: ۵۸۷۴۵
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
قهرمانی مشهدی‌ها در لیگ دسته یک والیبال| شادی آریایی‌ها در روز حسرت اشتادسازه
نماینده مشهد با قهرمانی در لیگ‌یک جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد. دیگر نماینده مشهد اما نتوانست راه به جایی ببرد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در آخرین روز از مرحله نهایی لیگ دسته‌یک والیبال بانوان، ۲ نماینده مشهد ۲ روز متفاوت را تجربه کردند؛ یکی با خوش‌حالی به جشن و پایکوبی قهرمانی پرداخت و دیگری در حسرت لیگ برتر ماند. البته فارغ از رنگ پیراهن این ۲ تیم، مشهد قرار است فصل آینده رنگ سوپرلیگ بانوان را بعد از سال‌ها غیبت ببیند و این خبر خوبی برای والیبالی‌هاست.
 
این‌روز‌ها مشهد ایستگاه پایانی والیبالیست‌های دسته‌یکی بود؛ جایی‌که تیم‌ها با سودای رسیدن به لیگ برتر به میدان آمده بودند. از بین ۱۵ تیم، تنها ۴ تیم توانسته بودند با پشت‌سر‌گذاشتن ۳ مرحله، خود را به‌اینجای لیگ برسانند که در بین آن‌ها ۲ نماینده از مشهد حضور داشتند؛ یکی از رفسنجان و دیگری یزد.

دوئل جذاب مشهدی‌ها

روز یکشنبه به‌عنوان آخرین روز این رقابت‌های دوره‌ای رنگ‌و‌بوی فینال به خود گرفته بود. ۲ بازی حساس و سرنوشت‌ساز باقی مانده بود تا تکلیف ۲ تیم اول و دوم مشخص شود. روی کاغذ هر احتمالی وجود داشت و ۳ تیم شانس رسیدن به مجوز لیگ برتر را داشتند.
 
بیشترین شانس و امتیاز را آریا‌مقام و مس رفسنجان در اختیار داشتند و اشتادسازه برای رسیدن به این مجوز نیاز به چند اتفاق همچون باخت مس و شکست آریامقام داشت و همین موضوع کار را برای آن‌ها سخت کرده بود. با پایان بازی اول و پیروزی ۳ بر ۰ و آسان مس رفسنجان برابر جوانان زرتشتی یزد، تنها‌امید اشتادسازه ناامید شد. حالا بازی آخر فقط برای آریا‌مقام ارزش داشت؛ زیرا عنوان قهرمانی را برای آن‌ها به‌ارمغان می‌آورد. اما با شروع شهرآورد مشهدی‌ها، همه‌چیز شکل دیگری شد و اشتادسازه با تمام وجود به‌دنبال شکست حریف همشهری خود بود.
 
رقابت شانه‌به‌شانه هر ۲ تیم باعث شده بود بیننده بازی حس تماشای یک فینال جذاب را داشته باشد. ست اول را اشتادسازه با همین روحیه به‌سختی پیروز شد؛ به‌طوری‌که ۳۲‌بر‌۳۰ بالاخره این ست به پایان رسید. دست دوم، اما آریا‌مقام در تلاش بود تا دیگر شکست نخورد. همین اتفاق هم افتاد و ۲۵‌بر‌۱۹ آریا پیروز شد. زور اشتادسازه مشهد به آریا در دست سوم نیز نرسید و ۲۵‌بر‌۱۷ بازهم آریا به پیروزی رسید. آریا که انگیزه بیشتری برای برد این بازی داشت، همان نتیجه ست دوم را بازهم تکرار کرد تا درنهایت بازی با نتیجه ۳‌بر ۱ به سود آریا‌مقام پارس مشهد به پایان برسد و چهره قهرمان لیگ‌یک نمایان شد.

عاقبت ۴ تیم مشهدی

به‌این‌ترتیب آریا‌مقام با ۸‌امتیاز به عنوان قهرمانی لیگ دسته‌یک رسید، مس رفسنجان با ۷‌امتیاز نایب‌قهرمان شد و این ۲ تیم با هم راهی لیگ برتر فصل آینده شدند. اشتادسازه نیز با ۳‌امتیاز روی سکوی سومی ایستاد. تیم جوانان زرتشتی یزد نیز بدون کسب امتیاز در این مرحله، چهارم شد. در ابتدای فصل هم در همان مرحله مقدماتی ابومسلم شهر‌بهشت مشهد با یک برد و ۳ باخت و تیم استعداد‌پویا مشهد با بازیکنان نوجوان خود بدون کسب پیروزی، با ۴ شکست از دور مسابقات حذف شده بودند.

رقابت قدیمی و جنجالی ۲ تیم مشهدی

رقابت اشتادسازه و آریا‌مقام که تیم‌های همشهری لیگ امسال بودند، از همان روز‌های اول مرحله مقدماتی شکل گرفته بود؛ جایی که گروه مشهدی‌ها با ۵ تیم شکل گرفت تا در مشهد به میدان بروند. آریا‌مقام، اشتادسازه، ابومسلم شهربهشت و استعداد پویا ۴ تیم مشهدی بودند که با تیم گرگان در یک گروه با یکدیگر رقابت کردند. در آن مرحله اشتادسازه و آریامقام برای اولین‌بار با یکدیگر روبه‌رو شدند.
 
آن دیدار با برتری ۳ بر ۰ آریا مقام تمام شد و از همان‌جا اعضای اشتادسازه قول دادند تا این باخت را در فینال و انتهای لیگ جبران کنند. مرحله بعدی مسیر آن‌ها جدا بود و با هم دیداری نداشتند تا اینکه هر دو به دیدار نهایی رسیدند و از قضا آخرین بازی فصل نیز به رویارویی این ۲ تیم رسید. بیش از هر چیز این رقابت بین ۲ سرمربی تیم به وضوح دیده می‌شد. اشتادسازه معتقد است که تیم بومی مشهد محسوب می‌شود؛ زیرا تنها از ۲ بازیکن غیرمشهدی در ترکیب خود استفاده کرده بود.
 
سیمه پازش که مسئول کمیته آموزش هیئت والیبال استان است، می‌گوید این فرصت باید در اختیار استعداد‌های مشهدی قرار بگیرد و به‌همین‌خاطر تیمش کاملا مشهدی است. اما در مقابل، آریا‌مقام را تیمی با بازیکنان غیربومی زیاد می‌شناسند؛ تیمی که چیزی حدود ۷ بازیکن غیربومی را در ترکیب خود جای داده بود. فرشته رسول‌زاده، مربی مشهدی و مسئول کمیته مربیان هیئت استان، نیز هدایت این تیم را برعهده داشت؛ کسی که از لحظه نخست به حضور در لیگ برتر فکر می‌کرد و حتی از چندین ماه پیش در حال جذب بازیکنان لیگ‌برتری خود بوده است.

حسرت با طعم مس

در اولین روز این رقابت‌ها، اشتادسازه مشهد در سالن مهران به‌مصاف تیم جوانان زرتشتی یزد رفت؛ تیمی که چندی‌پیش در مرحله قبلی دیگر‌تیم مشهدی یعنی آریا‌مقام پارس را شکست داده بود. اما در بازی نهایی اشتادسازه با پیروزی ۳‌بر ۱ برابر یزد کار خود را آغاز کرد. این پیروزی امید زیادی را به اردوگاه مشهدی‌ها برای رسیدن به سکوی اولی و دومی داد، اما در روز دوم بازی‌ها آن‌ها به مصاف مس رفسنجان رفتند. آن‌ها ۳ بر ۱ دوباره مغلوب مس رفسنجان شدند و شانس زیاد خود برای رسیدن به لیگ برتر را از دست دادند.
 
در صورت پیروزی تیم مشهدی اشتادسازه، آن‌ها به‌راحتی می‌توانستند صعود کنند، اما مسی‌ها این حسرت را برای تیم مشهدی به جا گذاشتند. آریا‌مقام پارس، دیگر‌نماینده مشهد، که در طول این فصل تنها یک شکست برابر تیم یزد تجربه کرده بود، روز اول را با یک پیروزی سخت برابر مس رفسنجان پشت‌سر گذاشت که با نتیجه ۳‌بر ۲ همراه بود؛ اما در روز دوم آریا توانست شکست قبلی خود برابر تیم جوانان زرتشتی یزد را جبران کند و ۳ بر ۱ نماینده مشهد پیروز شد تا خیال این تیم برای رفتن به لیگ برتر راحت شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->